RÈQUIEM PER AL MEU PARE

Αυτό που δεν με σκοτώνει με κάνει πιο δυνατό
"Beni öldürmeyen Beni güçlendiriyor"

"Lo que no me mata Me hace más fuerte"

Tot allò que no em mata Em fa més fort

Dimecres 21 de Març del 2012

Miércoles 21 de Marzo del 202

Τετάρτη 21
Μάρτιος 2012
Çarşamba
21 Mart 2012
Quarta-feira 21 Março de 2012


___IMATGE DEL DIA___
"L'angelet foll" (Il.lustració: Enric)
.   .   .
___AL PARE___
“Trencat el fil que feia del fum una escletxa de vida
sense voler-ho, li donares
al soroll dels patiments més foscos
un sentit de pertinença.
 .
Fores la brutalitat dels boscos tal.lats
i la fugida de pulmonies mal curades.
I sento, ara, el retorn a la infància que no recordava
i una mica de por en les sabates inútils,
trencades de no existir.
.
I soc, ara, una pedra trencada
davant d'un mur que es lamenta i supura;
jueu errant i antic
i la llum prima d'un far fet de mistos:
la claror ataronjada del crematori.
 .
Soc, ara, un tronc caigut,
una fulla seca,
un riu dessecat que reviurà
per escoltar-te respirar ben fons.
.
I les més blanques nuvolades que passen
son ensomnis perillosos
d'aquell que s'ha aturat per guaitar-te,
bru de peus, llegit i il.lustrat de tortures...
 .
Pare que estàs als cels,
perdona aquesta ofrena minsa,
aquest bocí de res que tot conté
que sura en l'espai, com a la terra.
 .
Pare que estàs als cels,
dóna'm pau d'esperit,
dóna'm llum pel camí,
dóna'm, des-de la foscor,
una empenta per seguir la lluita.
 .
Pare meu, seguiré de puny alçat.
Fes-me costat i recorda
que la nit aboca el matí
i que la por que varem sentir
és ara llum de vida
i raconet per l'esperança.
.
Deixo ara la paraula i resto mut,
soc clau que punxa i fa mal a l'ànima;
espera, com un àngel desprès de martiris,
el bes líquid del repòs.
.
De forces pare, pare, pare,
no me'n queden, no en tinc,
soc ja, només,
una rel de la teua rel,
un gest dels teus gestos i
cendra de les teues cendres.
Descansa, pare, en pau”.
.
 .   .   .
Dedicat per sempre:
Miguel Poveda canta "Ara" d'en Josep Piera

“Ara que ja no ets, amor, ets més que mai.
Ara que ja no et tinc, amor, et vull de veres.
Ara que ja no ets, amor, ets esperança.
Ara que t´he perdut, amor, ets meu per sempre.
L´amor, amor, és així: és, si no és”.